Jakub Matys
Urodzony w Kielcach w 1982 r. Studiował projektowanie graficzne i multimedia w Instytucie Sztuk Pięknych UJK, gdzie obronił doktorat w dziedzinie Sztuk Pięknych.
Jego działania artystyczne obejmują wszystkie dziedziny sztuki, w których środkiem wyrazu jest algorytm, kod komputerowy i najnowsze, interaktywne technologie komputerowe i multimedialne. Zajmuje się szeroko pojętą grafiką komputerową w zastosowaniach artystycznych i komercyjnych: malarstwem cyfrowym, projektowaniem grafiki wydawniczej i grafiki 3D, projektowaniem identyfikacji wizualnych, interfejsów i stron internetowych, montażem wideo, animacją, projektowaniem aplikacji i gier wideo.
Nagradzany głównymi nagrodami na międzynarodowych festiwalach i targach za prace w dziedzinie komiksu i gier komputerowych. W 2021 otrzymał główną nagrodę w międzynarodowym konkursie na koncepcję i realizację lalki/animowanego obiektu/formy teatralnej ANIMATUS za projekt Voxel Screen. Jest autorem licznych prac multimedialnych i graficznych prezentowanych na wystawach w kraju i za granicą, a jego gry można znaleźć w sklepach stacjonarnych i mobilnych oraz na platformach Steam i Nintendo Switch.
Z pasją przekazuje swoją wiedzę i doświadczenie, wykłada w uczelniach wyższych i prowadzi profesjonalne szkolenia dla firm z zakresu obsługi oprogramowania graficznego Adobe, Corel i Autodesk. Obecnie asystent w Instytucie Sztuk Wizualnych UJK, gdzie wykłada grafikę komputerową, multimedia oraz projektowanie gier, aplikacji i stron internetowych.